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VSS 11 2014

walk in the central area, TfL introduced a programme called «Legible London», which has resulted in the proliferation of new information roadside boards, maps and signage with a characteristic yellow and black colour scheme. Legible Lon- don also makes innovative use of «heads up mapping» (maps orientated from the directional perspective that the viewer has when reading the map rather than always having North located at the top of the page) and 3D landmark building rep- resentation. Legible London is supported by a range of in- house and external mobile phone apps (see fig 3). Another feature of large pedestrian numbers that became ap- parent during the Games was the relative lack of flexibility of traditional traffic signal programmes in recognising the quantity of pedestrians wishing to cross the road at signalised crossings. Since the Games TfL has devised a system, again using video analytics, to identify precise numbers of pedestri- ans waiting to cross the road at a signalised crossing. The introduction of Pedestrian Split Cycle Offset Optimisa- tionTechnique, or «pedestrian SCOOT», is the first of its kind in the world and uses state-of-the-art video camera techno- logy to automatically detect how many pedestrians are wait- ing at crossings. The camera image is divided into a number of discrete sections, and the formation of the pixels in each section indicates whether it is empty, partially occupied or fully occupied. From this information video analytics are used to estimate the number of people waiting to cross the road. The system enables the adjustment of traffic signal timings automatically to extend the green pedestrian invitation to cross phase when large numbers of people are waiting, allowing more people to cross the road. In addition, TfL is developing a «call cancel» technology, which can detect when a pedestrian who has pushed the crossing button has either crossed before the signal goes green or walks away, and therefore cancels the pedestrian crossing. HeadingIRID - Image Recognition and Incident Detection Fig 2: Image Recognition and Incident Detection Technology IRID obviates the need for the camera operator to scroll randomly through large n of cameras until he/she finds a situation where ATM intervention would be appro and allows the operator to take early action to alleviate potential problematic tra situations. Managing Pedestrian Flows During the Games ... and afterwards The Games also saw large of pedestrians in London, many of whom were not accu to the road layout or geography of the city. London has traditionally been a challe city to negotiate on foot. It does not have a neat grid pattern of streets like New Y Even native Londoners often use the tube for relatively short journeys, as the Lon Underground map is so well known and is heavily relied on by local people and to alike. The reality is that walking distances between stations are often shorter than appear on the tube map eg travelling between Bayswater (District and Circle Line) Queensway (Central Line) would involve a change at Notting Hill Gate, with a jour Fig. 2: Image Recognition and Incident Detection Technology Management der Fussgängerströme während der Spiele … und darüber hinaus Eine Begleiterscheinung der Spiele waren auch grosse Fussgän- germassen in London. Viele von diesen waren nicht mit der Stras- senführung der Stadt vertraut. Seit jeher ist es eine Herausfor- derung gewesen, London zu Fuss zu bewältigen. Sogar gebürtige Londoner benutzen die U-Bahn oft für relativ kurze Strecken, da das Londoner Metronetz so vertraut und verlässlich für Ortsan- sässige und Touristen ist. In Wahrheit sind Gehstrecken zwi- schen Stationen kürzer, als sie auf der U-Bahn-Karte erscheinen. Um das Vertrauen der Menschen in die Fortbewegung zu Fuss im Zentrumsraum zu stärken, hat die TfL ein Programm na- mens «Legible London» (= leserliches London) eingeführt, das die Vermehrung von Informationstafeln an der Strassenseite, Karten und Beschilderung mit einem charakteristischen Gelb- und-Schwarz-Farbschema zur Folge hatte. Legible London nutzt ausserdem das innovative «Heads up mapping» (Karten, die sich an der Richtungsperspektive des Betrachters orientieren, anstatt wie üblich Norden am oberen Punkt der Karte zu ha- ben) sowie 3D-Darstellungen von Wahrzeichen. Legible London wird durch eine Reihe von eigenen und unternehmensfremden Handyapps unterstützt (siehe Abb. 3). Ein weiteres Merkmal grosser Fussgängerzahlen während der Spiele war der relative Flexibilitätsmangel herkömmlicher Verkehrssignalprogramme bei der Erkennung der Anzahl der Fussgänger, die die Strasse an Kreuzungen mit Signalisierung überqueren wollten. Seit den Spielen hat die TfL ein System entwickelt, indem wiederum Videoanalysen verwendet werden, um exakte Zahlen von Fussgängern festzustellen, die an einem Strassenübergang mit Signalisierung warten. Die Einführung der «Split Cycle Offset Optimisation Technique» , kurz «Pedes- trian SCOOT» ist weltweit die erste ihrer Art und greift auf die neueste Videokameratechnologie zurück, um automatisch zu erkennen, wie viele Fussgänger an einer Kreuzung warten. Das FACHARTIKEL ARTICLES TECHNIQUES 23

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